iKos, про две педали ты не прав в аспекте: коробка навернется - ничего с ней не будет, имхо, даже в перспективе нескольких таких действий.
частичные перекрытие - вообще пофиг, считай, что ESC сработала. А даже от двух педалей в пол - должен защитить ECU - по приоритету педали тормоза, и электронная заслонка сбрасывает газ (вот на тросиках - да, такого не получится).
англ.: причины за обучение в 1 ногу
Why can’t I use the left foot for braking in an automatic car?
Here are four reasons why instructors teach to only use one foot in an automatic.
- Under heavy braking the left foot must push against the floor to brace your body. You will have total control of brake, accelerator and steering during an emergency.
- It is less confusing to switch from an automatic to a manual vehicle.
- The left foot, resting on the the brake pedal, may inadvertently push down the brake pedal and light up the brake lights whilst accelerating.
- There is less chance of a mixup between accelerator and brake. After a lifetime of using two feet, older drivers may get confused, pressing the wrong pedal. The ones that had used the right foot only all their lives are less likely to have trouble later on.
Из очень интересных отметил бы пункт про упор левой ноги на педаль и зажигание ламп стоп-сигнала. ну и действительно, работая лишь одной ногой сложно нажать две педали
