А давайте сделаем так.В первый скан подставим вместо E-Kadett 1991 года с 5000 интервалом - BMW E3 1983 года с 10000 интервалом. Картина несколько поменялась, не так ли?
Блин, 2108 имела рассчетный интервал 15000 и только из-за рекращения закупок в стране импортных компонентов для масла его снизили. И Вы мне будете намекать, что и в самом деле 20 лет назад масло за границей меняли через 5000.
Далее смотрим на интервалы которые сама GM установила для своих автомобилейв России: Aveo - 15000, Corsa - 15000...30000. Дальше перечислять не буду, список большой и такой же однообразный.
Теперь дружно плюем в рожу товарищам из GM за их презентацию.
можно вступить в очень длигнную дискуссию, но зачем? Я пытаюсь сказать, что качество топлива влияет на интервал замены масла, а в ответ только буря эмоций. Чего сказать то хотите? А можете и Википедию переписать, если хотите, это доступно каждому http://en.wikipedia.org/wiki/Lubricant
Longevity:
The marketer claims that their lubricant maintains its performance over a longer period of time. For example in the consumer market, a typical motor oil change interval is around the 3,000–6,000 miles (4,828–9,656 km). The lubricant marketer may offer a lubricant that lasts for 12,000 miles (19,312 km) or more to convince a user to pay a premium. Typically, the consumer would need to check or balance the longer life and any warranties offered by the lubricant manufacturer with the possible loss of equipment manufacturer warranties by not following its schedule. Many car and engine manufacturers support extended drain intervals, but request extended drain interval certified oil used in that case; and sometimes a special oil filter. Example: In older Mercedes-Benz engines and in truck engines one can use engine oil MB 228.1 for basic drain interval. Engine oils conforming with higher specification MB 228.3 may be used twice as long, oil of MB 228.5 specification 3x longer. Note that the oil drain interval is valid for new engine with fuel conforming car manufacturer specification. When using lower grade fuel, or worn engine the oil change interval has to shorten accordingly. In general oils approved for extended use are of higher specification and reduce wear. In the industrial market place the longevity is generally measured in time units and the lubricant marketer can suffer large financial penalties if their claims are not substantiated